“Tähed hommikutaevas” Vanemuises

tahedhommik5Minu arvamus ühtib täpselt Vahingu Ekspressis kirjutatuga (2006): “Nii igavat jura pole ammu näinud, kirjutab Vaino Vahing pärast “Tähed hommikutaevas” vaatamist. Harva, kui etenduse lõppedes vaatajana nii kinni olen jooksnud kui seekord. Ei mingit arvamust, ühemõttelist, arvustusest rääkimata. Kui eelmistel kordadel päästis see, et hakkasin kiitma teksti autorit, siis mahakäinud, radikaalselt öeldes ajast ja arust teksti autorit pole mõtet vist tülitada.” Seega – ei miskit muljet, mitte midagi! Mängida ei oska vanemuislased vist üldse enam, tekst oli tühi, kõigest tühi. (Merka veel kuidagi ja tema räme hääl, aga see ei olnud ka tema parim roll). Ma ei usu, et asi on nüüd ainult minus (=mulle ei meeldi sõnalavastused). Aga ma tõeliselt juba kahtlen, kas ma tahan enam teatrisse minna. Kolm piletit on veel ja ma juba aiman, et Lumekuninganna on neist ainuke põnev. (Sisu tean juba ette ka!!!😛 )

This entry was posted in teater-muusika-kino and tagged . Bookmark the permalink.

“Tähed hommikutaevas” Vanemuises on saanud 6 vastust

  1. Danzumees ütles:

    Ei või olla! Ma just mõtlesin, et seda tahaks hirmsasti näha, nüüd kui jõulude eel jälle Eestisse saab… Olen seda hommikutaeva tähtede lugu juba “aastaid” tahtnud näha. Ja paljud on ka kõvasti kiitnud, et tasub minna… Nüüd ma ei teagi enam…

    Muideks Lumekuninganna ei meeldinud minule üldse ja lapsele ka mitte… aga võibolla oli see sellel ajal lihtsalt toores või lihtsalt võõras teatris (nägime Draamateatris külalisetendust) ei tulnud neil välja. Eriti tobe oli Merca, kes improviseeris ning ajas nii nõmedat teksti välja, mida Leelo poleks kindasti kunagi kirjutanud. Oli tõeline pettumus…

  2. sehkendaja ütles:

    Tead, ma ei oskagi öelda. Vbolla on asi minus, sest olen küll selgeks saanud, et sõnalavastused ei ole vist minu rida (aga vbolla on Vanemuises häid sõnalavastusi üldse läbi aegade vähe?). Aga samas selle tüki puhul julgen küll soovitada, et ärge minge aega raiskama. (Samas – äkki oli mul lihtsalt paha tuju;)? Ei taha uskuda, kõik jäi kuidagi õhku. Isegi see põhitõde, et “prostituut on püha” ei tulnud kuigi veenvalt välja)

  3. Danzumees ütles:

    Aga “Kogutud teosed” oli ju hea?! Või Sulle ei meeldinud? Ja “Koidula veri” meeldis mulle ka Vanemuises (sõnalavastustest)… Ma just olen sellel aastal avastanud Vanemuisest mitu head tükki🙂 Selle lainel mõtlesin, et ka see “Tähed hommikutaevas” ehk on hea… Hmmm, ma just eelistan sõnalavastusi tavaliselt… varem eriti Linnateatri, Ugala ja Draamateatri…aga viimasel ajal ka NO, RAAAM-i, Rakvere ja Vanemuise omi. Ja eks mujalgi teatrites on need omad “head”..

  4. sehkendaja ütles:

    Ma ei ole “Koidula verd” vaadanud – aga ma seda miskipärast ei kipu vaatama ka. Nüüd on veel “Beautiful bodies” ja “Vaene loom vihma käes” jäänud. “Kogutud teosed” meeldis, “Mesimees” meeldis. Ega sa “Ellingut” näinud ei ole? See oleks proovikiviks – see oli selline suhteliselt piiri peal. Et muidu võiks nagu öelda, et eriti ei meeldinud, aga peale “Suurema kurbuseta” ja “Tähed hommikutaevas” mõtlen, et nojah, üht-teist sealgi ju oli. Näiteks “Suurema kurbuseta” on kõigile muidu meeldinud (nojah, pole kuigi palju arvamusi just kuulnud), aga mina jäin nõutuks. Ja mulle tundub, et ma lihtsalt pole väga sõnalavastuse inimene. (Aga kui ma mõtlen näiteks “Arkaadia” peale – see oli ju puhas nauding!) Ja väga paljud (kui mitte enamus) Vanemuise näitlejaid mulle ei meeldi. Jaanovitš, Kütsar, Merka, Tommingas… rohkem ei tulegi meelde, kes võiksid meeldida.

  5. Danzumees ütles:

    Beautiful bodies pidavat olema täielik möga…ma olen mitmelt inimeselt kuulnud.

    Mesimees oli ka tõesti väga hea (ma vist isegi nutsin, kui nägin seda kunagi Draamateatri külalisetendusena…siis oli Uuspõld peaosas)! Ellingut olen näinud ainult Norra-filmiversioonis.

    Võibolla Sul on üleküllastus Vanemuise-sõnalavastustest? Ei taha kohe mitte, et lööd käega ja lõpetad teatriskäimise, kuna oled pettunud sõnalastustes🙂 Nii hea on vahest arutada🙂 Sa peaks võtma vahest mõne Linnateatri tüki ette. Ja Ugala, NO ning Rakvere tükkides on ka tihti seda “head”, miks ma teatris üldse käin. Endlal on ka “Karge meri” ja “Kangelane”… ja VAT…ja on ikka neid häid sõnalavastusi… :))))

  6. sehkendaja ütles:

    Ma panen siis vaimu valmis, et tuleb poole pealt ära tulla (mina oleks “Tähed hommikutaevas” ka tulnud, aga mees ütles, et vahva ju – lõpuks ütles ise ka, et otsi nagu ei tõmmatudki kokku ja midagi nagu ei juhtunudki). Linnateater… nalja teed vist. Nii fänn ma ju ei ole, et saaksin Tallinnas mingil avamiskellaajal ukse taga seista ja piletid kätte🙂, kuhugi mujale linna minna on ka laste tõttu keeruline (kuigi kunagi ühe lapse ajastul käisime teatripaketiga Viljandis – et hotell ja teater, õhtusöök-hommikusöök ja kodus vanaema last hoidmas).

    Kuigi välistatud ei ole, et meil on erinevad maitsed. “Beautiful bodies” etendust kiitis mulle üks mitte-autoriteetne inimene kultuurielamuste mõttes (“Mesimees” sellele inimesele näiteks erilist pinget ei pakkunud), seega usun pigem sinu ennustust…

    Ellinguga on nii, et kui oled filmi näinud, siis etendus ei meeldi🙂. Mina nägin etendust enne ja filmilõike jutjuubist vaadates tundus, et filmi Kjell Bjarne oli hoopis teine tüüp – meie Jaanovitš oli nagu parem. Samas oli täitsa teine tüpaaž ka Elling ise, kuigi Kütsar oleks võind sutsu teistmoodi olla. No ja Pekarev-kullake ei oska ikka kuigi hästi näidelda…. Pealegi ei sobinud ta nendesse rollidesse (oleks kedagi ümaramat eeldanud just).

Lisa kommentaar

