menüüvõimalusi peale mandlioperatsiooni

Eellood: op. ise.

Hirmutati, et nädal aega peab sööma ainult jäätist ja jogurtit, aga selle kätte võib nälga jääda. Tähtis on, et toit oleks vedel, pehme ja jahutatud. Miks jahutatud, ma täpselt ei teagi – ju külm on haavale parem. Igatahes olen ise enamasti kõhutäied saanud kartulipudrust. See pole küll külm, aga kuum ka mitte. Isetehtud kartulipuder on nii hea!!!

Teiseks – naabrimutt saatis mulle üleeile terve suure kausitäie mannavahtu, mis oli tehtud värsketest marjadest (sügavkülmas säilinud). No küll oli hea! Kui mahlaga teha, on kindlasti iseenesest ohutum, aga nüüd oli maitsvam. Mingeid seemneid ma ise ei tuvastanud.

Eile olid lõuna ajal veel vastlad – härra katsetas kodus tehtud hernesupiga (vastupidiselt tavapäevasele Salvesti omale). Minagi sain oma leemekese jao ja sutsu paksu kätte. Närisin hoolikalt läbi ja läks loosi küll. Erinevad puljongipulbrid ja pakisupid ootavad mind veel külmkapis.

Mitu banaani olen selle aja jooksul ära söönud. Kui korralikult katki närida, siis on see üksainus pehme mass. Lihtsalt väga väikeste ampsudena saab süüa, kuna suulage ei saa kuigivõrd tõsta.

090224pidusook-001Teiseks oli eile õhtul vabariigi tähtpäev ja härra kattis veidi tagasihoidlikuma laua kui tavaliselt. Päeval juba nokkisime veidi suitsulesta (hea pehme, kuigi luudega osi ei tohi üldse puutuda mina), õhtul siis suitsulatikas. Jälle pehmemaid osi mulle ka. Ise hakkisin endale makrat, keetsin muna ja asetasin koos hapukoorega taldrikule. Väga peen. Aga sutsu ikka maitsetu. Ma usun, et muna-hapukoore-suitsukala salat oleks paremini passinud. Või tuunikalaga? Peab mõtlema. Peaasi, et oleks võimalikult kreemjas. (Tegin pärast tõesti hapukoore-muna-tuunikala-riisikujulise-makaroni salatit – nämma!!!)

Siiamaani ootan, et Mammi mulle leivasuppi teeks. Leivasupis on küll samavõrra “puru” kui suus katki mälutud leivas, aga leivasupi võimalust propageeris ju ka kurguarst artiklis ise.

Täna tegin lõunaks jälle kartuliputru, aga ka kotlette (pigem vist teistele söömiseks) ja osa hakkliha läks hakklihakastme tegemiseks. Hakklihakastet lürpisin küll kartulipudrule kõrvale.

Refrääniks jääb ikka üks pulgajäätis. Vahel peale vastiku antibiootikumi võtmist ka jogurt. Paistab, et mu A-tähega podagraravim (Arcoxia, toimeaine Etoricoxibum) teeb imesid, kuna hommikul enne selle võtmist on kurk palju tundlikum. Ometi on seda ainult kaheks hommikuks alles ainult…. Ma usun, et see ravim on kogu mu edu põhiliseks aluseks – mul pole ju iseenesest midagi viga, kui vaikselt voodis pikutan, ükski koht ei valuta (kurk valutab veidi ainult siis, kui seda kasutada – söömiseks, joomiseks, rääkimiseks).

Kohati on aga küll selline tunne, et kellel on söömise pidurdamisega raskusi – lõigake mao vähendamise asemel mandlid välja. Siis on söömine kohe kontrolli all. Küsimus muidugi, kauaks. Ja lisaküsimus: minu arust tekib arutu näljasündroom, mida ma nähtavasti tulevikus hoogsasti kompenseerima asun.

PS. Nii kui selle olin ära kirjutanud, hakkas suulagi häda tegema. Keelejuur veidi ka. Eks näis, kas vähese kasutamise viga või hakkan nende rohtudega liialt ära harjuma.

PPS. Nüüd, 2. märtsil, sain ikka perearstilt teada, et kaks nädalat ei tohi sooja süüa. Mina arvasin, et ei tohi kuuma süüa. Aga sooja… No päris külma kartuliputru ju ka ei tahaks. Ikka leigeid olen seni söönud….

PPPS. Ja õhtul helistasin tuttavale kurguarstile, et üle küsida. Tema ütles, et võin leiget sööki süüa küll. See olla isegi parem kui ehmatavalt külm. Ja kui enne pole veritsema hakanud, siis vaevalt nüüd, nädal peale oppi enam hakkab. Ja kohvi võib ka juua, ainult mitte päris kuumalt.

This entry was posted in lora, tervis. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

