53. Haruki Murakami “Lõuna pool piiri, lääne pool päikest”

Minu jaoks täiesti üllatuseks oli, et juba 1998. aastal on eesti keeles ilmunud Murakami veel üks raamat. Raamatu kokkuvõtet tutvustusest lugedes tundub, et nendes on juttu küll kõigest muust kui sellest raamatust. Murakamile omaselt on veidi uimane, palju jaapanlikku tundeelu (jaapanlik – sedasi tundub vaid mulle), asjad ei ole justkui väga kirglikud, vaid kõigest kirjutatakse mingi vaikse rahuga. Meenutab kangesti Norra metsa, kuigi on justkui kompaktsem ja lühem. Täpsustuseks – mina sutsu pettusin Norra metsas (vbolla ka sellepärast, et seda oli liialt palju kiidetud?). Peale selle raamatu lugemist jääb ka õhku selline udune või õrn tunne… siingi on armastusest, sõprusest, perest, lapsepõlvesõprusest. Veidi müstiline nagu jaapani multikad, aga siiski piiri peal – ulmest kaugel. Et keskealise mehe armuloost (nagu ütleb kokkuvõte)? Nojah, tehniliselt ehk küll. Sisuliselt oli kuidagi keerulisem. Kui Norra mets meeldis, siis meeldib see raamat ka, ma usun. Mina olen kahevahel – lõpp lepitas mind kuidagi, tekkis mingi kirjanduslik tervik. Aga enne oli samamoodi otsingutes noormees keskmes nagu Norra metsas ja ei tekkinud nagu mingit sidet… Armastuse, kaotuse, surma teema ka seekord otsapidi sees.

Millegipärast leian meediast väiteid (lausa 2x), et see raamat ilmus 2003. aastal eesti keeles – ometi on minu käes olevas eksemplaris kirjas 1998 (originaal välja antud 1992).

Rubriigid: raamat, sildid: , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

