30. Epp Petrone “Kas süda on ümmargune? 2. osa. Telesarja ‘Robinson’ tagatoast”

petroneKuna ma esimese osa lugesin millalgi läbi (ja unustasin sootuks – mäletan ainult, et tegemist oli Kanaari saartega justkui ja mingite kadumaläinud päevikumärkmete otsimisega/taastamisega), siis võtsin ka selle ette (e-raamatuna ka olemas).

Sedapuhku alustaks tsitaadiga raamatust ehk väidetavalt Justini sõnadega:

“Sa oled ennast minevikku ära kaotanud!” tuhiseb temast välja kuri diagnoos.

[—]

“Kõige vastikum on see, et ma tunnen praegu nii tugevalt kaasa Tomile, sellele alandatud imelikule mehele, kes ei saanud sinuga hakkama! [—]

Ja ma olen sellest ohtudemaast nii väsinud. Ja ma olen kuradi väsinud sellest tobedast kitsehabemega telestaarist!”

[—]

“See aeg on ju möödas, läbi, over, minevik! Sa ei saa seda tagasi, sa pead sellel minna laskma! Miks sa kirjutad temast olevikus? Kas sa lased tal niimoodi minna? Mina olen siia tulnud oma perekonnaga rannapuhkusele ja igal pool keerleb mingi kuradi sitt ringi!” (lk. 164-165)

Nimelt kirjutab Epp järjekordselt eneseotsingutest, sedapuhku siis sellest, kuidas tema esimene abielu lagunes, kui ta paradiisisaarel Robinsonide võtetel toimetajana osalejatele tekste kirjutas. Toona oli ta Favoriidi noor, popp ja uhke ajakirjanik, pigem oli tema imago sarnane ca praeguse KristaLensini omaga, seetõttu ta nähtavasti Robinsonaadilegi kaasa kutsuti. Oleks ta juba toona olnud tuntud kui pikas seelikus lehvivate hipilokkidega ökoloogilise eluviisi esindaja, humanist ja esoteerik (ca), poleks talle nähtavasti seda ettepanekut tehtud – oli ju teada, milline manipuleerimine saarel lahti läheb. Lugeda on mingil määral huvitav, aga piinav – kuidagi äratuntavaid mõtteid ja tundeid. Samas käib mulle ikkagi närvidele rumalus ja asjade ettekujutamine, kuigi sedapuhku veidi viisakamas ja diskreetsemas vormis kui Eelrannal.

Tegelikult ikkagi häirib selle raamatu juures ka see, et tegemist on siiski eluloolise raamatuga. Seetõttu kerkib jälle esile tüüpiline naiskirjutamise alltoon: “Nii need asjad olid, siis ma tundsin seda, miks ma küll nii tundsin, uskuge – just nii see oli. Või ei, ehk ma siiski ei mäleta ja ainult luuletan selle niimoodi kokku?” jms. Distantsi, mingit läbivat joont, mingit huvitavat struktuuri… polegi. Ja teisalt – Epp Petrone mulle tegelikult meeldib, mistõttu loeks seda raamatut siis pigem mingi kirjana, mis ei peakski olema ilukirjandus või… ma ei tea, millise liigituse alla veel peaks pressima.

Kokkuvõtteks – hakkas siiski venima ja tegelikult on raamatutegelaste näol tegemist siiski väga hõlpsalt leitavate teiste inimestega. (Äkki loodab Epp sellest raamatust Norra bestsellerit kuulsa telesaatejuhi eluseikluse kohta? Sest just oma kõrvalehüpet norrakaga ta raamatu esimeses pooles detailselt või vähemdetailselt kirjeldab ja kuivõrd tegemist ei ole siiski ilukirjandusega, on see kirjeldus siiski näotu – nii norraka kui ta oma toonase mehe vastu. Kõik ju tegelikult teada-tuntud inimesed, raamatus lihtsalt teiste nimedega. Toona oli see kõik saladus-saladus, tegelikult ta kirjutab aga just väga elulookirjanduslikult). Lisaks häirib mind ikka liialt naisterahvaste enesekindlus ja edevus, kui nad peavad end kõikide “kõige lahedamate kuttide lemmikuteks” jms. Halloo, lugegu meeste silmadega…. (Mehed sellist asja muidugi ei loe, sest kokkuvõtteks oli see ikkagi üks soigumine.).

Nojah, aga ütleme ikka nii, et Epp Petrone on kuidagi sümpaatne ja kui seda lugeda kui kirja või äärmisel juhul mingit blogi või … ajakirjanduslikku eksperimenti, joonealust naiste järjejuttu, siis miks mitte.

Murutari raamatut ühe teise robinsonaadi kohta pole ma lugenud, äkki peaks?

  • Katkend EPLis
  • Katkend delfis.
  • cc-ok blogijat on ka häirinud see inimeste ärakasutamine raamatus (“Kui sa nimetad Tiina raamatus Miinaks, ei tähenda see Eesti suuruses väikeriigis mitte midagi, tegelikud inimesed on kõigile teada.” – Epp on kommentaaris vastanud.
  • Mae Lender kirjutab.
  • Indigoaalane.

Katkend Kukus:

Intervjuu Kukus:

This entry was posted in raamat and tagged , , . Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

