41. Boriss Akunin “Must linn”

akuninMa ei oska midagi öelda. Ma olen küll proovinud nüüd Akuninilt mitut Fandorini krimkat lugeda, aga lõpuks on ikka täpselt samasugune pettumuse tunne. Esiteks ei saa see Fandorin kunagi mitte midagi teada – alati on asjad valesti ja tulevad välja juhuslikult. Teiseks – lugeda oli igav. Selles raamatuski detektiivi liini peaaegu et ei olnud – kui midagi tekkiski, kadus kõik valejäljeks. Tegelasi oli liiga palju. Kurjategija oligi tundmatu – sama tundmatu lõpus nagu ka alguses. Kogu tegevus oli pigem action kui krimka. Või oli tegemist lihtsalt Bakuu ja Mustlinna olukirjeldusega – eksootiline Aasia, erinevad etnilised rühmad, olukord enne Esimese maailmasõja puhkemist, nafta olulisus, nafta kui maa veri. Üks eksootiline idamaine naine. Ja Fandorin jälle kui mingi jaapani kunste valdav võlur – kord liigub hääletult, kord valdab teab-mis-võitluskunste, jms. No mina ja Akunin ei ole lihtsalt kokku loodud. Või ei ole ma lihtsalt leidnud seda raamatut, mis on kirjutatud minu lugejatüübile🙂

This entry was posted in raamat and tagged , . Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

