17. Olivia Saar “Kanarbikukartus”

kanarbikukartusSelle raamatu pealkirja panin enda jaoks kirja, kui lugesin kommentaare Aili Paju raamatule. Laenutasin ja lugesin mõne tunniga läbi. Väga teenimatult tundmatu raamat! Võib-olla ma magasin sellest kirjutamise-kõnelemise maha – aga ilmus ta 2010. aastal, seega siis olin juba lugemise lainel, enda arvates olen veidi ikka jälginud, millest räägitakse. Nüüd aiman taipavat, miks see tähelepanuta on jäänud – kokkuvõttes tutvustatakse kui lasteajakirjanduse algusaega tutvustavat teost…

Olivia Saare stiil on mul meeles hilisemast ajast: kui olin palju väliskirjandust lugenud, eriti lastele tõlkekirjandusena, leidsin taas Lõvi Lõrri ja Jänes Jassi. Imetlesin, kui kenasti saab originaalkeeles öelda! Ja sellega minu tutvus temaga nähtavasti piirdub. Ehk mõned lastelood veel.

See lühike tõesti ilusa stiiliga mälestusteraamat oli väga hea. Toonastest rasketest aegadest oli puudutatud siiski ainult toredaid seiku, positiivseid. Ei olnud seal naistele nii tüüpilist alalist süütunnet ega ka teinekord riivavat eneseupitamist. Kuna Olivia Saar töötas Sädemes, seejärel Pioneeris ja alates selle loomisest ka Tähekeses, on paljutki räägitud just selle tööga seotud seikadest. Aga mitte sugugi ainult! Lisaks tuleb välja paljutki, mis oli niisama nõukogude ajale iseloomulik – suur ja lai “kodumaa”, mille piires palju liiguti ja kolleege kohati, teiseks see imeline salasõna “välismaareis”, millelt ta oleks peaaegu maha jäänud, et milles teised tublid nõukogude inimesed teda väga aitasid, kuna tegemist oli millegi nii püha ja maagilisega kui “välismaareis”. Tšehhoslovakkiasse, kui ma ei eksi. Ja loomulikult vanal heal kombel ringiga läbi Venemaa esmalt.

Mina küll soovitan seda raamatut. Just midagi, mida ma olen otsinud – elulooline, hea stiiliga, kerge stiiliga, lihtne lugeda ja annab positiivse tunde.

This entry was posted in raamat and tagged , , . Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

