26. Milan Kundera “Tühisuse pidu”

tühisuse-piduHuvitav, et märkasin selle raamatu kohta juttu vist kellegi blogis ja tellisin – jõudis kätte aga kiiremini kui need raamatud, mille olin mitu kuud tagasi tellinud, kuigi Kundera uus raamat ikkagi ja nimi peaks ka juba tungi põhjustama (nagu ikka, jõuavad tellitud raamatud täpselt ühel ajal!). See onväga lühike lugemine. Esialgu olin lausa veidi kahtleval seisukohal, sest ma pole Kundera hilisemaid Prantsusmaal kirjutatud raamatuid ikka väga lugeda suutnud. Pole kõnetanud. Selles raamatus siin on aga olemas see miski, mis ilukirjanduses võiks olla, see seletamatus, see vihjamine, mida välja ei öelda. See, et lugeja võib ise mõelda, ette kujutada ja sümbolitele tähendusi anda. (Kuigi Kundera ütleb ise ka tihtipeale, et näete – selline sümbol, tuleks ehk sedasi tõlgendada?)

Seda raamatut ma ise kokku võtta ei oskagi. Tegemist on umbes nelja sõbraga (Alain, Charles, Ramon, Caliban), kõik erinevas vanuses ja oma muredega. Samas on kõik vihjamisi vist Charles’i raamatu stseenid ehk hoopis “see õpetaja soovitas, kes meid välja mõtles” – ehk ka tegelased tunnetavad, et nad on välja mõeldud.

Siis jookseb siit läbi absoluutse tühisuse niit. Ja Hruštšovi elulooraamatust võetud Stalini ja 26 põldpüü lugu. Nali vs vale. Jne.

Mulle päris meeldis, kuigi ma ei oska seda ise kokku võtta.

This entry was posted in lasteteemad. Bookmark the permalink.

26. Milan Kundera “Tühisuse pidu” on saanud ühe vastuse

  1. Pingback: Milan Kundera „Tühisuse pidu“ | nõudmiseni

Lisa kommentaar

