16. Charles J. Shields “Eks ta ole. Kurt Vonnegut: Elu”

eks-ta-ole-kurt-vonnegut-eluMa ei mäletagi, kas ma olen kellegi nii klassikalist elulooraamatut üldse lugenud, kui see Kurt Vonneguti oma. Olin lausa pisut skeptiline algul (üldsegi tundus mulle, et olin raamatukogust tellinud vale raamatu, kui selle kätte sain). Aga võtsin ette, aeglaselt läks (tõesti aeglaselt), aga puresin läbi.

Reaktsioon ongi natuke “eks ta ole”. Biograaf on teinud head tööd, tegemist ei ole siiski ainult mingite tuimade elulooliste faktidega, vaid ka tunnete jms.-ga. Sellest, kuidas ta oma teed otsis, leidis, milline ekstsentrik ta tegelikult oli – ja samas kui teistsugune seltskonnas ja oma loengutel. Ma olen Vonnegutilt nii palju raamatuid lugenud ja ma pean tunnistama – ei mäleta peaaegu ühtegi neist. Loe või üle. Tapamaja korpus 5, Tšempionide eine, Õnne sünnipäevaks, Wanda June! – muidugi. Ülikooli ajal ka Dead-Eye Dick – mälestus nendest – null…. Cat’s Cradle (hiljem Kassikangana välja tulnud). Lisaks Sinihabe (ca 2008). Nüüd näen blogist isegi, et Kodumaata mees – täiesti meelest läinud, kuigi viimasest kahest loetust on mulje hea.

Põnev oli ka Vonneguti elust midagi lugeda – midagi siin kokku võtta poleks vist võimalik. (Ja kahjuks läheb kõik ka meelest ära). Margus Haav oskab palju mõistlikumat juttu ajada.

Ainus asi, mis mind veidi imestama pani – korralik kõvakaaneline köide ja Tänapäeva kirjastus – aga korrektor on oma tööd kuidagi lohakalt teinud. Isegi esmakordsel lugemisel paistab silma, kuidas jutumärgid on suvalistel kõrgustel ja kohtadel jms…

This entry was posted in raamat and tagged , , . Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

